Meghan Markle Fights Back Against British Press

Meghan Markle is taking a stand against the tabloids.

On November 11, the Duchess of Sussex and her lawyers filed new court documents against Associated Newspapers — which owns the Daily Mail and the Mail on Sunday — for publishing “untrue” articles that allegedly portray her “negatively.”

The former “Suits” actress alleges the newspapers wrote an erroneous story that claimed she and husband Prince Harry renovated their Frogmore Cottage — including a $6,500 copper bathtub, $650,000 of aircraft soundproofing, a self-contained yoga studio, an orangery, a tennis court, and a “guest wing” for her mother, Doria Ragland — with taxpayers’ money.

Archie Harrison Mountbatten-Windsor’s mother also claims they omitted key parts of a private letter she wrote to her father, Thomas Markle, to intentionally misrepresent their relationship.

“The omitted or suppressed parts of the letter amount to almost half of the actual contents,” the legal papers read. “The omitted parts demonstrate the claimant’s care for her father and others, as well as her concern about the UK tabloid media exploiting her father.”

The 38-year-old also blasted the Mail on Sunday for writing a piece saying Meghan did not invite her mom to her baby shower, which they claimed cost $300,000.

“The baby shower (which actually cost a tiny fraction of the $300k falsely stated in the article) was organized and hosted by one of her best friends from university,” the court filings detailed. “The fifteen guests who attended the shower were close friends and included long-term friendships, some of which had existed for over 20 years.”

It continued, “The claimant’s mother was of course invited, and the claimant also offered to buy her airline tickets. However, her mother was unable to attend due to work commitments.”

In response, the Mail on Sunday plans to defend the case “with vigor.”

“There is nothing in this document which changes that position,” a spokesperson told the BBC.

Meghan and Harry are privately funding this legal case and will donate any proceeds to an anti-bullying charity.

Last month, the Duke of Sussex filed lawsuits against the News UK (owner of The Sun) and MGN (former owner of the Mirror) for allegedly intercepting voicemail messages.

The royals are rumblin’!


More In Real Talk

Real Talk Monday, April 12

Adrienne's At-Home Brazilian Wax Goes Terribly Wrong

We all like to save money, but sacrificing your lady bits to do so? Find out what happened when Adrienne gave herself an at-home wax. Plus, what would you do if you won the lottery? From building a family compound to a few shady PSAs to the haters, we’re revealing what we’d do if we got lucky.